Mit tehetünk a narancsbőr ellen? – táplálkozás és edzés felőli megközelítés Vidákovich Sára személyi ezdőnktől

Vidákovich Sára
személyi edző

Előző cikkünkben megismerkedtünk a narancsbőr fogalmával, előfordulásával, kialakulásának okaival és pár hasznos tanácsot is olvashattatok, amelyekkel csökkenthető a mértéke.

Most pár hasznos információt osztunk meg a táplálkozással és a mozgás jelentőségével kapcsolatban, kiegészítve egy 10 gyakorlatból álló edzéstervvel.

1. Testsúly csökkentés és egészséges táplálkozás:

Ugyan a narancsbőr megjelenhet vékonyabb testalkatúaknál is, azonban előfordulási gyakorisága és súlyossági foka sokkal rosszabb, ha magasabb testzsírszázalékkal rendelkezünk. Ezért az egyik legfontosabb feladat a narancsbőr elleni küzdelem során a testtömeg normalizálása. Ezt egészséges étkezések betartásával érhetjük el. Kerüljük a felesleges többlet kalóriákat, a rántott és egyéb magas zsírtartalmú, valamint a fehér lisztből készült ételeket, és csökkentsük az egyszerű cukrok bevitelét.

Jó, ha emellett étkezéseinkbe sok friss zöldséget és némi gyümölcsöt is beiktatunk.

Ez azért is fontos, mert a magas rostfogyasztásnak és hozzá kapcsolódó folyadékbevitelnek köszönhetően csökkenthető a diétázás során kialakuló éhségérzet és javítható az emésztés.

A főként citrusfélékben található bioflavonoidok kitűnő regeneráló és bőrtápláló anyagok. Egyes antioxidánsok mint például, a növényi olajokban található E-vitamin és a citrusfélékben, csipkebogyóban és sok más zöldségben, gyümölcsben található C-vitamin a bőrre kedvező hatást gyakorolnak.

A sárgarépában, sütőtökben, őszibarackban található béta-karotin hiányában bőrünk szárazzá válik, ezért ezek fogyasztása is jótékonyan hathat.

Az étkezéseink megfelelő makrotápanyagok arányával pedig elérhető, hogy testösszetételünk ideális irányba változzon. Ezért sose kezdjünk szélsőséges diétázásokba. Fehérjére, zsírokra és szénhidrátokra is egyaránt szüksége van szervezetünknek.

2. Folyadékfogyasztás:

A hidratáltság elengedhetetlen tényezője a szép bőrnek és a narancsbőr enyhítésének. Nem győzzük hangsúlyozni ennek fontosságát. Folyadékfogyasztás alatt nem üdítőket, kávét értünk.

Folyadékigényünket célszerű elsősorban vízből fedeznünk. Amelybe természetesen csavarhatunk friss citrom levét vagy egyéb zöldségeket, ízesíthetjük mentával és készíthetünk gyógyteákat is (zöldtea, oolong tea, csipkebogyó tea, csalántea), amik szintén jótékonyan hatnak a narancsbőr tüneteinek csökkentésénél is.

A folyadékfogyasztásról szóló cikkünkben részletesebben olvashatnak a témáról.

3. Káros szenvedélyek elhagyása:

A cukros és/vagy magas zsírtartalmú édességek, chipsek fogyasztásával szervezetünkbe felesleges többletkalóriát juttatunk be. Ráadásul ezen élelmiszerek semmi olyan makrotápanyagot nem tartalmaznak, amit más egészségesebb ételekből nem fedezhetnénk.

Az alkoholfogyasztás és dohányzás kötőszövetünkre gyakorolt káros hatásairól előző cikkünkben részletesen kitértünk. Azonban fontos hangsúlyozni, hogy amennyiben tényleg megszeretnénk szabadulni a narancsbőrünktől ezen szokásainkról mondjunk le.

4. Étrendből bejuttatott méreganyagok kerülése:

Magunk által készített ételekkel és előrelátó tudatos vásárlással csökkenthetjük a szervezetünkbe juttatható felesleges adalékanyagok, színezékek, feldolgozott élelmiszerek mennyiségét. Törekedjünk arra, hogy sok friss élelmiszerből dolgozzunk. Fűszerezésnél igyekezzünk friss fűszernövényeket használni.

5. Mozgás:

Az edzés sokat segít a narancsbőr elleni harcban, mivel az izomzat fejlődésével, méretének növekedésével, a testzsír százalék csökkentésével feszesebbé válik bőrünk.
Ezáltal egy szebb stuktúrát kölcsönözve a kötőszövetnek.

A narancsbőr főleg a comb, fenék, has és kar területein jelentkezik leginkább. Ezért célszerű olyan gyakorlatokat, edzésmódszereket előnyben részesíteni, ami ezeket a területeket jobban megdolgoztatja. Egyaránt előfordulhat túlsúlyos és vékonyabb testalkatúaknál is.

A mozgásformát érdemes úgy megválasztani, hogy legyen erősítő része is. Amennyiben nagyobb súlyfelesleggel rendelkezünk kiegészíthetjük egyéb sportokkal, mint például az úszás és a kerékpározás vagy csoportos edzésekkel, mint az aerobic.

A következő lábspecifikus gyakorlatokkal igyekszünk segítséget nyújtani a legkritikusabb területek, mint a comb és fenék erősítésében.
A megfelelő eredmény eléréséhez 2-4 kört ajánlunk elvégezni.

1. Guggolás 20 db

2. Guggolásból felugrás 15 db

3. Guggolásból oldal lábemelés váltott lábbal 10-10 db

4. Guggoló tartásban oldalra sétálás 30 mp

5. Kitörésből kitörésbe ugrás 8-8 db

6. Guggolásban tartás 30 mp

7. Guggolásban rugózás 30 mp

8. Csípőemelés 20 db

9. Bolgár kitörés 10-10 db

10. Padra ugrás 10 db

Edzettségi szinttől függően változtatható a gyakorlatok ismétlésszáma, köztük lévő pihenőidők és a belőlük végzett körök száma.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
9+27
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás