Átmozgató tippek irodistáknak

Vidákovich Sára
személyi edző

Napjainkban az ülőmunka elhízáshoz, másrészt a helytelen testtartás miatt mozgásszervi megbetegedésekhez vezethet.

Viszont egy kis odafigyeléssel, ezek egészségre gyakorolt hatásai mérsékelhetők. A következőkben Vidákovich Sára, az Arnica SPORT személyi edzője tippeket ad ahhoz, hogy hogyan frissítheted fel magad a dolgos hétköznapokon.

A helytelen üléspozíció, a nem megfelelő szék és a rossz testtartás gerinc deformitást, porckorongsérvet vagy meszesedést okozhat. A vázrendszeren kívül az izmokra és a szalagokra is káros hatást gyakorol, mivel ezen területek szöveti keringése is romlik.
Az ülő életmód a nem megfelelő étkezési szokásokkal együtt az anyagcsere lassulásához, emésztési gondokhoz (gyakori puffadáshoz, székrekedéshez), elhízáshoz és ehhez társuló egészségügyi problémák kialakulásához vezethet.

Nem érdemes várni a panaszok megjelenéséig! Megfelelő odafigyeléssel csökkenthető ezek kialakulásának az esélye. Rendszeres célzott testmozgással a keringési rendszert karbantartva biztosítható az izmok és szerveink jó vérellátása, a csontrendszer erősödése.

TIPP: Töltsd le edzésnaplónkat és ellenőrizd fejlődésedet a sikernaplódban.

Ha az egész napos munka után nem jut idő a mozgásra, akkor is érdemes a következő tippeket a nap folyamán betartani:

Lábfej torna:

Ez akár helyváltoztatás nélkül végezhető. Az egész napos ülés következtében a lábak bedagadhatnak, ilyenkor a vénák kitágulnak és pang bennük a vér. Amikor egyáltalán nem akarunk felkelni az asztalunktól a lábfej körkörös mozgatásával, a klasszikus spicc-pipa mozdulattal, és a térdek kinyújtásával kicsit serkenthetjük a keringést a lábszárunkban, lábfejünkben. Ez a gyakorlat bármikor észrevétlenül, akár az e-mailek írása közben végezhető.

Óránkénti szünet, felállás, nyújtózkodás és torna:

Amikor a munka ritmusa elkap, nehéz felállni az íróasztaltól. Fontos, hogy ilyenkor is kerítsünk alkalmat arra, hogy mozogjunk. Álljunk fel és sétáljunk! Ne kapkodjuk el, ennek nem az a lényege, hogy minél gyorsabban letudjuk. Ilyenkor szemünket is pihentethetjük az egész napos monitornézegetés után és átgondolhatjuk az előttünk álló feladatokat!

Vegyünk mély levegőt és nyújtózzunk a plafon irányába! Majd kilégzéssel hajoljunk szépen lassan előre, próbáljuk megérinteni a talajt. Ezt követően egyenesedjünk ismét fel: végezzünk nyak, kar, derék és lábkörzéseket! Ismételjük a másik irányba is.

Alkalmazzunk nyújtó hatású gyakorlatokat, főleg a nyak területén! Kifejezetten kellemes lehet abban az esetben, ha stresszes a munkánk és hajlamosak vagyunk előregörnyedten használni a gépünket.

Napi legalább fél óra mozgás:

Most, hogy beköszöntött a jó idő, számos szabadtéri sportot űzhetünk kint. Például úszhatunk a kellemes hőmérsékletű medencében, kerékpározhatunk munkába menet, jógázhatunk vagy futhatunk a parkban. Érdeklődés szerint válasszunk akár többet is és törekedjünk a legalább napi fél óra mozgás betartására. Érdemes váltogatni a sportágakat! Legyen közte dinamikusabb, illetve erősítő jellegű és iktassunk be lazító, nyújtó mozgásformákat is, melyek azontúl, hogy hatékonyan oldják az izomzat görcsét, segítenek a stressz következtében fellépő nyaki merevség csökkentésében is. Az ülőmunka miatt kialakult rossz testtartás és a gerinc stabilitását szabályozó mély hátizmok gyengülése miatt érdemes olyan mozgásformát is kipróbálni, ami nagyobb hangsúlyt fektet ezen területek erősítésére.

Tartsuk szem előtt, hogy ha eddig teljesen inaktív életmódot éltünk, akkor ne egy óriási terheléssel vágjunk bele a változásokba! A fokozatosság betartásával elkerülhetjük a nem kívánt sérüléseket.

Ha időnk engedi, iktassunk be heti, havi rendszerességgel egy-egy masszázst is.

Edzés előtt és után is javasolt az Arnigel használata, mely friss, virágzó, szigorúan kézzel szedett hegyi árnikából készül, amelyhez az egész növényt felhasználják, még a szárát is.

Ha segítségre van szükséged céljaid eléréséhez, vagy szintet lépnél, akkor regisztrálj most az általam összeállított edzéstervért!

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
9+24
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás