Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez

Vidákovich Sára
személyi edző

Nyakunkon a nyár és vele együtt a strandszezon, amikor előkerülnek az egyre kisebb és többet mutató ruhadarabok.

De nyugi, soha nem késő formába hoznod magad! Most egy olyan zsírégető edzésmódot mutatunk be, ami tetőtől talpig megedzi a testet, ráadásul segédeszközt sem igényel. A burpee hatékonyan eltünteti a felesleget, és rövid időn belül látványos az eredménye, ha rendszeresen alkalmazzuk!

Mielőtt belevágnánk a burpee variációkba, érdemes tudni, hogy mennyi kalóriára van szüksége szervezetünknek. Ez elsősorban függ az anyagcserénktől és életmódunktól.
Az alapanyagcserének biztosítania kell az alap életfunkciókat, mint a szívműködést, a légzést, a testhőmérsékletet, az izomtónust, az iontranszportot, idegi működéseket. Ez a teljes energiaszükséglet kb. 60-70%-a. Ez az a minimális energiamennyiség, amire mindenképpen szükségünk van, az alap életfolyamatok fenntartásához, teljes nyugalmi állapotban.
Az alapanyagcserét bizonyos tényezők befolyásolhatják, legfontosabbak közülük a kor, a nem, a táplálkozás, a külső hőmérséklet, a hormonális folyamatok, az emésztés, a megváltozott állapotok (pl.: terhesség, magas láz, égés, serdülőkor, stb.), vagy közvetetten a fizikai aktivitás. – Kalóriaszükségletünk az alapanyagcserénk és fizikai aktivitásunk szorzójából tevődik össze. Az internet segítségével temérdek weboldalt találunk, ami segítségünkre lehet a napi kalóriaszükségletünk meghatározásában.

A burpee gyakorlatsor kardió és erősítő edzés egyben, melynek segítségével megdolgoztatod és erősíted a mellizmokat, karokat, elülső vállizmokat, combokat és hasizmokat egyaránt.
A burpee a magas intenzitású gyakorlatok közé sorolható, így az egyik legjobb zsírégető és anyagcsere gyorsító mozgás. Időhiányban szenvedőknek kifejezetten ajánljuk, hiszen lényegesen kevesebb időt igényelnek, mint a hagyományos erősítő vagy kardio edzések. Csupán néhány perc burpee elég izzasztó tud lenni! 

Milyen módszerekkel serkenthetjük anyagcserénket?

Megfelelő folyadék bevitel: sejtjeink megfelelő működéséhez vizes térre van szükségük. Az anyagcsere abban az esetben is lelassulhat, ha csak enyhe mértékben dehidratált a szervezetünk. Ügyeljünk arra, hogy ne csak akkor igyunk, amikor már kialakult a szomjúságérzet. Az aktív sportolás tovább növelheti a folyadék igényünket.

Kerüljük a szélsőséges fogyókúrákat: a hosszabb ideig tartó drasztikus kalóriamegvonással gyakran ellenkező hatást érhetünk el, mint szeretnénk. Ez a folyamat az anyagcsere lassulásával járhat. Törekedjünk a kiegyensúlyozott egészséges táplálkozásra.

Mozgás: az aktív, rendszeres mozgás közvetetten növeli az alapanyagcserét.

Izomtömeg növelése-testösszetétel pozitív irányban változtatása:
rendszeres fizikai aktivitás esetén nő az izomszövet tömege. Ezenkívül az izommunka olyan hormonális és idegi változást idéz elő, amely az alapanyagcsere fokozásával jár.
Egy aktív sportolónak kb. 5%-kal nagyobb az alapanyagcseréje, mint az azonos nemű, testmagasságú és testtömegű inaktív személynek.

Kinek ajánlottak a burpee gyakorlatok?

Ez a gyakorlatsor nincs korhoz kötve, viszont a gyakorlat guggolással egybekötött intenzív mozgásforma, ezért nem ajánlott azoknak, akik ízületi problémákkal küszködnek.

Fokozd az edzés intenzitását
A magas intenzitású intervallumos edzéseknek köszönhetően felpörgethetjük anyagcserénket.
Ehhez ad segítséget a videóban bemutatott 7 burpee variáció.
Edzettségi szintünknek megfelelően tetszőlegesen növelhető az ismétlésszám és csökkenthető a pihenőidő.
Ez a 7 gyakorlatsor nagyon intenzív, és kemény erőfeszítést jelent, azonban jó hatást gyakorol az anyagcserére és gyorsan elvégezhető.
Ne feledd, hogy ne maradjon el az edzés előtti bemelegítés és utána fordíts időt a nyújtásra is. Segítünk!
Edzés előtt és után is javasolt az Arnigel használata, mely friss, virágzó, szigorúan kézzel szedett hegyi árnikából készül, amelyhez az egész növényt felhasználják, még a szárát is.

Gyakorlatok

Ha vizuális típus vagy, akkor lesd meg videónkat:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ha pedig részleteiben is szeretnél megismerkedni a gyakorlatokkal, akkor görgess lejjebb!

1. Basic burpee

2. Burpee sit thru

3. Squat burpee

4. Side arm balance burpee

5. Skier hop burpee

6. Half arm burpee

7. Lounge burpee

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
14+26
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás