Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez

Vidákovich Sára
személyi edző

Nyakunkon a nyár és vele együtt a strandszezon, amikor előkerülnek az egyre kisebb és többet mutató ruhadarabok.

De nyugi, soha nem késő formába hoznod magad! Most egy olyan zsírégető edzésmódot mutatunk be, ami tetőtől talpig megedzi a testet, ráadásul segédeszközt sem igényel. A burpee hatékonyan eltünteti a felesleget, és rövid időn belül látványos az eredménye, ha rendszeresen alkalmazzuk!

Mielőtt belevágnánk a burpee variációkba, érdemes tudni, hogy mennyi kalóriára van szüksége szervezetünknek. Ez elsősorban függ az anyagcserénktől és életmódunktól.
Az alapanyagcserének biztosítania kell az alap életfunkciókat, mint a szívműködést, a légzést, a testhőmérsékletet, az izomtónust, az iontranszportot, idegi működéseket. Ez a teljes energiaszükséglet kb. 60-70%-a. Ez az a minimális energiamennyiség, amire mindenképpen szükségünk van, az alap életfolyamatok fenntartásához, teljes nyugalmi állapotban.
Az alapanyagcserét bizonyos tényezők befolyásolhatják, legfontosabbak közülük a kor, a nem, a táplálkozás, a külső hőmérséklet, a hormonális folyamatok, az emésztés, a megváltozott állapotok (pl.: terhesség, magas láz, égés, serdülőkor, stb.), vagy közvetetten a fizikai aktivitás. – Kalóriaszükségletünk az alapanyagcserénk és fizikai aktivitásunk szorzójából tevődik össze. Az internet segítségével temérdek weboldalt találunk, ami segítségünkre lehet a napi kalóriaszükségletünk meghatározásában.

A burpee gyakorlatsor kardió és erősítő edzés egyben, melynek segítségével megdolgoztatod és erősíted a mellizmokat, karokat, elülső vállizmokat, combokat és hasizmokat egyaránt.
A burpee a magas intenzitású gyakorlatok közé sorolható, így az egyik legjobb zsírégető és anyagcsere gyorsító mozgás. Időhiányban szenvedőknek kifejezetten ajánljuk, hiszen lényegesen kevesebb időt igényelnek, mint a hagyományos erősítő vagy kardio edzések. Csupán néhány perc burpee elég izzasztó tud lenni! 

Milyen módszerekkel serkenthetjük anyagcserénket?

Megfelelő folyadék bevitel: sejtjeink megfelelő működéséhez vizes térre van szükségük. Az anyagcsere abban az esetben is lelassulhat, ha csak enyhe mértékben dehidratált a szervezetünk. Ügyeljünk arra, hogy ne csak akkor igyunk, amikor már kialakult a szomjúságérzet. Az aktív sportolás tovább növelheti a folyadék igényünket.

Kerüljük a szélsőséges fogyókúrákat: a hosszabb ideig tartó drasztikus kalóriamegvonással gyakran ellenkező hatást érhetünk el, mint szeretnénk. Ez a folyamat az anyagcsere lassulásával járhat. Törekedjünk a kiegyensúlyozott egészséges táplálkozásra.

Mozgás: az aktív, rendszeres mozgás közvetetten növeli az alapanyagcserét.

Izomtömeg növelése-testösszetétel pozitív irányban változtatása:
rendszeres fizikai aktivitás esetén nő az izomszövet tömege. Ezenkívül az izommunka olyan hormonális és idegi változást idéz elő, amely az alapanyagcsere fokozásával jár.
Egy aktív sportolónak kb. 5%-kal nagyobb az alapanyagcseréje, mint az azonos nemű, testmagasságú és testtömegű inaktív személynek.

Kinek ajánlottak a burpee gyakorlatok?

Ez a gyakorlatsor nincs korhoz kötve, viszont a gyakorlat guggolással egybekötött intenzív mozgásforma, ezért nem ajánlott azoknak, akik ízületi problémákkal küszködnek.

Fokozd az edzés intenzitását
A magas intenzitású intervallumos edzéseknek köszönhetően felpörgethetjük anyagcserénket.
Ehhez ad segítséget a videóban bemutatott 7 burpee variáció.
Edzettségi szintünknek megfelelően tetszőlegesen növelhető az ismétlésszám és csökkenthető a pihenőidő.
Ez a 7 gyakorlatsor nagyon intenzív, és kemény erőfeszítést jelent, azonban jó hatást gyakorol az anyagcserére és gyorsan elvégezhető.
Ne feledd, hogy ne maradjon el az edzés előtti bemelegítés és utána fordíts időt a nyújtásra is. Segítünk!
Edzés előtt és után is javasolt az Arnigel használata, mely friss, virágzó, szigorúan kézzel szedett hegyi árnikából készül, amelyhez az egész növényt felhasználják, még a szárát is.

Gyakorlatok

Ha vizuális típus vagy, akkor lesd meg videónkat:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ha pedig részleteiben is szeretnél megismerkedni a gyakorlatokkal, akkor görgess lejjebb!

1. Basic burpee

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

2. Burpee sit thru

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

3. Squat burpee

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

4. Side arm balance burpee

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

5. Skier hop burpee

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

6. Half arm burpee

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

7. Lounge burpee

Égess több kalóriát – 7 burpee variáció a következő edzésedhez - Arnica RUN

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
6+20
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás