Újabb 5 szuperélelmiszer: A Quinoa – 3. rész

Dániel Petra
dietetikus

Hetek óta foglalkozunk a sport szervezetünkre gyakorolt jótékony hatásával, valamint dietetikusként igyekszem feltárni előttetek a „szuperélelmiszerek” egészségre gyakorolt jótékony tulajdonságait, és szívesen szolgálok egy-egy receptötlettel is.

Így volt ez a múlt héten bemutatott lencsével, és az e heti superfood-unk, a quinoa, sem lehet ez alól kivétel. Ismerkedjünk meg vele behatóbban, s illesszük be heti étrendünkbe!

Újabb 5 szuperélelmiszer: A Quinoa – 3. rész - Arnica RUN

Quinoa

A quinoa nem gabona, mégis kiváló köret, elkészítése is egyszerű, ráadásul nagyon egészséges! Mivel a gabonák szerves részét képezik a táplálkozásunknak, ezért napi 3 adag gabonát érdemes fogyasztani, amiből legalább egy adag teljesértékű gabona kell, hogy legyen.

A hagyományos gabonák mellett egyre nagyobb teret hódítanak az álgabonák (pszeudocereáliák), amelyek botanikailag nem tartoznak a gabonákhoz, azonban magukon hordozzák a gabonák jellemzőit, energiabevitel, ásványianyag, vitamin és rost tartalom szempontjából. Egészségünkre gyakorolt jótékony hatásuk megegyezik a gabonákéval, valamint fogyasztásuk még változatosabbá teheti étrendünket.

A quinoa jól beilleszthető a sportolók étrendjébe, magas növényi fehérjetartalma és esszenciális aminosav tartalma révén (lizin, metionin, treonin). Kiváló B-, C-, E- vitamin forrást, valamint kálium, kálcium, magnézium, foszfor és vas forrást jelent. A kiemelkedő vitamin és ásványianyag tartalom mellett komplex szénhidrát tartalma révén jó opció lehet fogyasztásuk a pihenőnapokon és nagyobb távok teljesítése előtt is.

A quinoa fogyasztása a magas rosttartalmának köszönhetően, hozzájárul az egészséges bélműködéshez, valamint a koleszterinszint csökkentés révén, szív-érrendszerünk védelméhez. A quinoában található fitoszterolok gyulladáscsökkentő és daganatellenes hatásuk miatt is jó alternatívaként szolgálhatnak étrendünkben. Emellett gluténérzékenyek is fogyaszthatják (természetesen, ha garantáltan nem szennyeződött gluténnal a termék) valamint közepes glikémiás indexe és magas rosttartalma miatt a cukorbetegek és a fogyni vágyók étrendjében is jól alkalmazható.

A quinoa rendkívül sokszínű, hiszen beépíthető a mindennapi étrendünkbe, mint reggelihez kásaként, muffinként vagy főételhez köretként, de még hús helyettesítéséhez is alkalmas lehet.

A recept 1 adagnak megfelelő mennyiségeket tartalmaz!

Fűszeres lencsés quinoa rizottó a húsmentes napokra

Zöldséglé100ml
Burgonya60g
Vöröslencse60g
Paradicsom45g
Kelkáposzta30g
Quinoa25g
Joghurt, 1,8%-os25g
Vöröshagyma25g
Brokkoli20g
Friss citromlé10g
Fokhagyma0,5g

Ízesítéshez használható jellegzetes fűszerek: római kömény, koriander, gyömbér, kurkuma.

A pikánsabb ízek kedvelői fűszerezzék meg a rizottót egy kis chilivel az intenzívebb íz érdekében!

Amennyiben a fogás állati eredetű fehérjetartalmát szeretnéd növelni, érdemes a joghurtból nagyobb mennyiséget szedni tálaláskor, vagy akár főtt tojást is karikázhatsz az ételbe. A vegán étrendet folytatók pedig könnyen találnak növényi eredetű terméket a joghurt helyettesítésére. Gluténérzékenyek bátran fogyaszthatják.

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
6+23
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás