A magnézium valószínűleg az első ásványi anyagok egyike, amelyik eszünkbe jut, ha sportra gondolunk – kezdi cikkét a Runtastic.

De aligha tudjuk azt, hogy a magnézium valójában mennyire fontos, és mekkora szerepe van a fizikai teljesítményben.

A magnézium létfontosságú ásványi anyag: szinte minden sejtünkben jelen van. A szervezetünkben lévő magnézium körülbelül 30 százaléka az izmokban tárolódik, és számos funkciót lát el: szükséges például az aerob és az anaerob energiatermeléshez. Szerepe van az endogén fehérje, vagyis a testeredetű, nem pedig étrendi eredetű fehérje kialakításában, és fontos szerepet játszik az izomösszehúzódásokban és a relaxációban is. Emellett elengedhetetlen a csontok és fogak kialakulásához is, valamint részt vesz több száz enzim aktiválásában.

Tanulmányok azt mutatják, hogy minél aktívabb vagy, annál több magnéziumra van szükséged. Ez azt jelenti, hogy javíthatod a teljesítményed, ha biztosítod a megfelelő magnéziumbevitelt. Tanulmányok szerint például a nem megfelelő magnéziumszint fokozott oxigénfelvételt és pulzusszámot eredményez. Arról nem is beszélve, hogy ez az ásványi anyag is fontos szerepet játszik az immunrendszer erősítésében.

#ARNICATIPP: Hallottad már, hogy a magnézium az elalvásban is segíthet?

Az Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézete szerint egy egészséges felnőtt nőnek napi 310-320 mg-ra, egy egészséges felnőtt férfinak pedig 400-420 mg-ra van szüksége naponta. (Forrás) A kiegyensúlyozott étrend általában elegendő a napi szükséglet fedezésére. De ha sportolunk vagy fizikailag megterhelő munkát végezünk, akkor valószínűleg kiegészítésére van szükség, már csak azért is, mert a verejtékezéssel is sok magnéziumot veszíthetünk. Fontos, hogy a pótlás előtt mindenképpen egyeztessünk sportorvossal, mert a mérték egyéntől függően változhat.

#ARNICATIPP: Nézd, mit tehetsz akár a magnéziumhiány okozta sérülések elkerülése érdekében!

Mik a magnéziumhiány tipikus tünetei?

  • Lábgörcsök
  • Szédülés
  • Emésztési problémák
  • Fáradtság
  • Rendellenes szívritmus
  • Fejfájás

Mindenképp fordulj orvoshoz, ha a fent felsorolt ​​magnéziumhiányos tüneteket tapasztalod!

Mit egyél, ha magnéziumot szeretnél a szervezetedbe juttatni?

Az általános szabály az, hogy a tápanyagok táplálékkal történő bevitele egészségesebb megoldás, mint étrendkiegészítőket szedni. Ugyanez a magnéziumra is igaz. A kiegyensúlyozott étrend (szinte) minden szükséges tápanyagot tartalmaz. De nézzük, miket érdemes előtérbe, vagyis a tányérra helyezni: íme, a 11 legjobb magnéziumforrás!

  • Napraforgómag (395 mg/100 g)
  • Tökmag (402 mg/100 g)
  • Szezámmag (347 mg/100 g)
  • Lenmag (350 mg/100 g)
  • Kesudió (270 mg/100 g)
  • Fehér bab (140 mg/100 g)
  • Csicseriborsó (115 mg/100 g)
  • Zab (139 mg/100 g)
  • Svájci mángold (81 mg/100 g)
  • Zabpehely áfonyával és mandulával

Jó tudni, hogy az ásványvizek is különböző mennyiségű magnéziumot tartalmaznak. A palack címkéjén érdemes elolvasni, hogy mennyit tartalmaz.

Forrás

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
13+26=
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás