Újabb 5 szuperélelmiszer: A tojás és a gyömbér – 4. rész

Dániel Petra
dietetikus

Mint tudjátok az egészséges életvitelhez elengedhetetlen a rendszeresen végzett, heti legalább 3 alkalommal történő, közepes intenzitású fizikai aktivitás, és a kiegyensúlyozott, változatos ugyanakkor mértékletes táplálkozás.

Cikksorozatom végére két igazán ütős superfood-ot hagytam, a tojást és a gyömbért. Korábbi cikkeimben már megismerkedhettünk a dióval, az olajos magvak csoportjából, a sokoldalú hüvelyessel, a lencsével, majd a gabonafélék új tagjával, a quinoával. Most pedig bemutatom nektek a tojást és végül, de nem utolsó sorban a frissítő gyömbért!

Tojás

A megfelelő fehérjebevitel elengedhetetlen nem csak a sportolók, de az egészséges emberek számára is. A húsok, húskészítmények mértéktelen fogyasztása azonban túlzott zsírbevitelt, ezen keresztül pedig szív és érrendszeri rizikót hordoz magában. Arról már többször írtam, hogy a szervezet szereti a változatosságot, ezért érdemes az adott tápanyagot, különféle forrásból, különböző formában bevinni. Fehérjebevitel szempontjából érdemes a változatos állati és növényi fehérjebevitelről is gondoskodni. A tojás az egyik legjobb választás, ha az állati eredetű fehérjeforrásokat vizsgáljuk. Jótékony zsírsavakat tartalmaz, valamint állati eredete révén teljesértékű esszenciális aminosav tartalommal rendelkezik. Vitamin és ásványianyag tartalma is jelentős, mivel bővelkedik A-, B-, és D-vitaminban, valamint jó forrása a káliumnak, a magnéziumnak és a vasnak. Nootropikum, azaz agyserkentő élelmiszernek is tartják.

Heti ajánlott fogyasztási gyakorisága 2-6 adag, melyekbe beleszámoljuk nem csak az önálló ételként történő fogyasztást, de az ételek készítésekor felhasznált tojásokat is.

A recept 1 adagnak megfelelő mennyiségeket tartalmaz!

Spenótos-gombás fritata rozskenyérrel

Dabasi rozsos kenyér5dkg
Csiperke50g
Spenót25g
Parmezán sajt20g
Repceolaj10g
Tojás 2 kö.darab

Mindenképp fogyasszunk a reggelihez zöldséget!

Tipp: további diétás reggeli receptjavaslataimat ezen a linken éred el.

Bővelkedik még vitaminokban, ásványi anyagokban (magnézium, kalcium, kálium, foszfor, cink, mangán és vas), valamint fitonutriens és antioxidáns tartalma révén hozzájárul egészségünk megőrzéséhez.

Szervezetünk optimális működéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű zsírsavbevitel, melyet többek között olajos magvak rendszeres, változatos fogyasztásával tudunk biztosítani.

Gyömbér

Üdítő, frissítő, kicsit pikáns íze miatt sokan szeretik a gyömbért. Leginkább fűszerként alkalmazzuk, azonban nagyon jó kiegészítője lehet frissítő italaink, salátáink részeként is. Ezek mellett önálló ételként is kínálható, például sushi mellé.

Tápanyagösszetétel szempontjából is értékes, jó B-, és C-vitamin forrás, valamint kálium, magnézium, mangán és réz is található benne. Kínában gyógyászati célokra is használták, méghozzá gyulladáscsökkentő, gyomorvédő, emésztést segítő, valamint immunerősítő hatása miatt. Ha hajlamos vagy a puffadásra, igyál meleg gyömbérteát (1 liter vízhez egy kiskanál szárított gyömbér)!

Az emésztési problémákat homeopátiás szerekkel is tudod enyhíteni.

Míg a keleti konyha gerincét képezi e fűszer használata, addig itthon leginkább a téli hideg időben nyúlunk a gyömbérhez. Pedig értékes hatóanyagai miatt jótékonyan hat egészségünkre és segíti immunrendszerünk megfelelő működését.

A recept 1 adagnak megfelelő mennyiségeket tartalmaz!

Napindító zöldlé

Alma75g
Zeller50g
Kígyóuborka25g
Friss citromlé10g
Gyömbér5g

Citromkarikával, mentával díszítjük.

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
12+24
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás