Már volt szó a hőgutáról és a napszúrásról, de sajnos nyáron ezek mellett a kiszáradás is gyakori probléma, ezért nem lehet elégszer hangsúlyozni a víz szerepét.

Az emberi test tömegének több mint a fele víz, felnőtt férfiaknál 60%, nőknél – a nagyobb testzsír-százalék miatt – 50%, míg a csecsemőknél 70%. Ennek 34%-a sejten kívüli, 66%-a sejten belüli víz. A sejten kívüli víztér egy része az érpályán belül, másik része az érpályán kívül helyezkedik el. A felnőtt ember sejtjei mindösszesen kb. 28 liter folyadékot tartalmaznak; izmaink 75%-át, vérünk 82%-át víz alkotja, sőt, egynegyed részben ebből vannak még a csontjaink is.

A víz alapvető lételem. A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása számos fiziológiás folyamat normális működéséhez elengedhetetlen, ezért különösen oda kell erre figyelni a nyári hőségben, amikor az izzadsággal nagy mennyiségű folyadékot és jelentős mennyiségű sót veszít a szervezet.

A víz tápanyagokat és oxigént szállít sejteinkhez, szabályozza testhőmérsékletünket és vérnyomásunkat, fenntartja a nátrium egyensúlyt. Tudósok számtalan kutatás alapján egyértelműen bizonyították, hogy még a legenyhébb kiszáradás is hatással van szellemi és fizikai teljesítőképességünkre.

És, hogy mennyi vizet kellene innunk? A Harvard Health szerint napi 4-6 pohár víz a megfelelő az egészséges embereknél. De a vízszükséglet is változhat, különösen akkor, ha izzadtság miatt veszítünk vizet, mert edzünk, vagy mert nyáron kint vagyunk a forró napon. Ilyenkor az egészséges emberek általános hüvelykujjszabálya az, hogy óránként két-három pohár vizet kell inni, vagy többet, ha erősen izzad. Természetesen mindenkinek érdemes orvosával is konzultálni ebben a témában.

Nézzük, a legújabb tanulmányok alapján hogyan foglalta össze az amerikai Healthline a megfelelő mennyiségű vízivás egészségügyi előnyeit.

1. Segít a fizikai teljesítmény maximalizálásában

Ha intenzíven edzünk, nyilván megizzadunk, szervezetünk vizet veszít. Ha elég vizet iszunk és hidratáltak maradunk, az edzés során is jobb teljesítményt tudunk nyújtani.
Testünk víztartalmának már 2%-ának elvesztése is jelentősen ronthatja fizikai teljesítőképességünket.

#ARNICATIPP: A kulacsod mellé dobd be az Arnigelt is a táskádba, amit bemelegítéshez és nyújtáshoz is használhatsz!

2. Komolyan befolyásolja energiaszintünket és agyműködésünket

Az enyhe kiszáradás (1-3%-os folyadékvesztés) ronthatja az energiaszintet, sőt hangulatunkat is, és a memória és az agy teljesítményének jelentős csökkenéséhez vezethet.

3. Segíthet megelőzni és kezelni a fejfájást

Kutatások kimutatták, hogy a fejfájás a kiszáradás egyik leggyakoribb tünete.
Sőt, egyes tanulmányok azt is bizonyították, hogy a vízivás segít enyhíteni a fejfájást azoknál, akiknél ez gyakori. Ennek a megerősítéséhez azonban több kutatásra van még szükség.

4. Segíthet a székrekedés enyhítésében

Kutatások bizonyították, hogy a magnéziumban és nátriumban gazdag ásványvíz javítja a székletürítés gyakoriságát, és javítja a székrekedésben szenvedők hétköznapjait. A folyadékbevitel növelése része a kezelési protokollnak.

5. Segíthet a vesekövek kezelésében

A nagyobb folyadékbevitel növeli a vesén áthaladó vizelet mennyiségét. Ez felhígítja az ásványi anyagok koncentrációját, így kevésbé valószínű, hogy azok kristályosodnak. A víz a kezdeti kövek kialakulását is segíthet megelőzni, de ennek megerősítéséhez további vizsgálatok szükségesek.

6. Hozzájárul a fogyáshoz

Ez elsősorban azért van, mert a víz növeli a jóllakottságot és felpörgeti az anyagcserét. Az időzítés is fontos. Étkezés előtt fél órával vizet inni a leghatékonyabb. Telítettebbnek érezhetjük magunkat, így kevesebbet eszünk, kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz.

Egy kutatásban azok a diétázók, akik étkezés előtt 0,5 liter vizet ittak, 44%-kal többet fogytak 12 hét alatt, mint azok, akik nem ittak vizet étkezés előtt.

7. Enyhíti a másnaposságot

A másnaposság csökkentésének jó módja, ha az italok között egy pohár vizet iszunk, és lefekvés előtt legalább még egy nagy pohár vizet.

Íme néhány ötlet dietetikusunktól:

Uborkából és lime-ból savanykás ital készíthető, ami tele van vitaminokkal.
Ananász és menta különleges kombinációjával simán lecsúszik a napi kívánt mennyiség.
Szeder és zsálya keverékével pedig idézd fel a nyarat.

TIPPÜNK: Amikor egész nap rohanunk, gyakran elfelejtünk megállni és inni. Próbáld ki, hogy egy üveg víz mindig legyen a táskádban az Arnigel mellett, bárhová is mész. Meglátod, segíteni fog folyamatosan hidratáltnak maradni!

Forrás 1 / Forrás 2

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
6+22=
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy ilyen sokan játszottatok velünk!

Gratulálunk a nyertesnek, Vaszil Évának!

Kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot a kommunikacio@arnica.info.hu e-mail címen.

Kövesd oldalunkat a Facebookon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás