Helyes testtartás, egészséges vállak, szépen kidolgozott, erős hátizmok. Többek között ezért is hasznos a jó evezéstechnika, edzőteremben és a nyári evezőtúrákon is egyaránt.

A felsőtest edzésénél hajlamosak vagyunk nagyobb hangsúlyt fektetni a toló, nyomó mozdulatokra, és elfeledkezünk a toló-húzó gyakorlatok egyensúlyának fontosságáról.

A funkcionális felsőtest edzésénél pedig prioritást kell, hogy élvezzenek a vízszintes húzások, azaz az evezések, melyek a fekvenyomással ellentétes izmokat dolgoztatják meg.

Az első részben a húzó mozdulatokhoz kapcsolódó bemelegítés, mobilizáció és stabilizáció alapjait tisztázzuk, hogy minél többen kedvet kapjatok az evezés variációk hatékony alkalmazásához. A folytatásban a függőleges húzások, húzódzkodások kerülnek majd előtérbe.

Miért ne hanyagoljuk el a hátizmaink erősítését?

Tartsd szem előtt − nemcsak funkcionális edzésnél − a toló-húzó gyakorlatok optimális arányát, legfőképpen az alábbiak miatt:

  • az egészséges vállakért,
  • a sérülésmegelőzésért,
  • az izomegyensúlyért,
  • a kiegyensúlyozott terhelésért,
  • a tartásproblémák kialakulásának elkerülése miatt,
  • a hát megerősítéséért.

Bemelegítés, mobilizáció

A lapockák mobilitása és stabilitása kulcsfontosságú a nyomó-húzó, illetve függő- és támaszgyakorlatoknál. Ha fejleszted a mobilitást, az adott mozgástartományban való megerősítés a cél. Ismerned kell tehát, hogyan működnek a lapockák, hogyan tudod megfelelően pozícionálni őket, hogy később az erőgyakorlatoknál megkíméld magad a sérülésektől, és optimálisan fejlődj. A vállizmok a lapockán erednek, a karcsonton tapadnak, ezért a lapockák nem megfelelő helyzete bizony vállsérüléshez vezethet.

A bemelegítést és mobilizációt a lapocka izolált mozgásaival kezdjük, melyek az alábbiak:

  • emelés-süllyesztés
  • közelítés-távolítás
  • befelé, kifelé forgatás

A videóban egy kis segítséget kapsz az első kettő gyakorlathoz.

  1. Vállmozgatás előre-hátra: legyen a vállöved végig süllyesztett helyzetben, pontosabban ne húzd fel őket.
  2. Vállemelés és süllyesztés: ez a gyakorlat valamivel egyszerűbb, végezd úgy, mintha a vállad vonogatnád.

Végezz 3×10-15 ismétlést!

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
Biztonsági kód*
14+29=
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese ??, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás