Szakértő válaszol

Akiknek félmaraton lefutása után, nehéz az előrelépés

Szakértő válaszol - Arnica RUN

Több félmaratont is teljesítettél már, de úgy érzed, hogy lassú vagy és megrekedtél egy szinten?

Akkor érdemes megfogadnod szakértőnk, Dr. Pucsok József Márton, a Debreceni Egyetem Sporttudományi Koordinációs Intézet egyetemi docensének tanácsait:

Ha már több félmaratont futottál, jó úton jársz, képzeletben megveregetheted a vállad, hiszen az állóképesség rendben, és nemcsak fizikálisan, de mentálisan is elég erős vagy ahhoz, hogy továbblépj.

A maratonisták azt mondják, a 42 km-es verseny a harmincadik kilométer megtétele után kezdődik, bizony kutya kemény a történet, jómagam is tanúsíthatom.

Általánosságban az edzéstervezéshez alaptétel, hogy gyűjtsd a kilométereket a lábadban. Heti ötven legyen a cél, ebben 3X10, illetve egy hétvégi húszas legyen benne.

Az edzések közt egynapi pihenő, regeneráció mindenképp szükséges, figyeld a tested jelzéseid, ha fáradtnak érzed a végtagjaid, bátran használd az Arnicat! Ha végképp nem megy a futás, akkor a futómunka helyett iktass be egy saját testsúlyos stabilizáló erősítő hatású edzést!

Edzés előtt és után is javasolt az Arnigel használata, mely friss, virágzó, szigorúan kézzel szedett hegyi árnikából készül, amelyhez az egész növényt felhasználják, még a szárát is. Ráadásul a tiszta gél textúrája miatt gyorsan felszívódik még a nedves bőrbe is, nem kell bemasszírozni és nem hagy nyomot a ruhán.

A heti ötvenes adag elérését ne az első hétre időzítsd. Az első három hónap eltelte után meg lehet próbálkozni az iramváltásos, vagy fartlek típusú, változatos terepen történő futásokkal is. Minél sokoldalúbb ingereket kap a szervezet, annál magasabb szintű lesz az edzettség.

Ha országúti versenyen vágsz neki a maratoni, félmaratoni távnak, mindenképp aszfalton is fuss, hogy megszokja a lábad. Két-három havonta érdemes egy-egy harminc kilométert is teljesíteni, hogy megérezzük milyen is “hosszút futni”.

A versenyt megelőző néhány hétben már ne próbálj egyéni csúcsot dönteni, ilyenkor kisebb terjedelmű, rövid, sprint jellegű edzéseket folytass. Az edzések utáni stretching, regeneráció sosem maradhat el.

A lényeg, semmit sem szabad siettetni, az edzettség kialakítása és megszilárdulása csakis hosszantartó, tervszerű munka eredménye lehet.

Ha az egyik héten nem sikerül teljesíteni a kitűzött célt, ne csüggedj, a szervezet nem robot, a következő héten bepótolod.

Vedd figyelembe, hogy egy általános edzésterv, ahhoz hogy felkészülésed még specifikusabb legyen, figyelembe kell venni az életkorodat, testtömegedet, edzettséged jelenlegi szintjét, eddigi edzésmunkádat, esetleges korábbi sérüléseket, az eddig végzett edzések intenzítását, terjedelmét, korábbi versenyeredményeket, stb.

Hirdetés
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Az Arnica SPORT “Hegyi Árnika szezon kvíz” októberi nyereményjátékának nyertese Garai György, akivel csapatunk Facebook üzenetben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese Németh Gyula, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy regisztráltál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld feliratkozásod.
Egyben a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Hamarosan elküldjük az első 3 havi edzéstervet!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás