Nassolnivalók 100 kcal alatt- 2. Rész

Dániel Petra
dietetikus

A mai cikkemben az édességekről fogok írni, kicsit szabadabb hangvétellel!

Nassolnivalók 100 kcal alatt- 2. Rész - Arnica RUN

Beleférnek-e az édességek az egészséges életmódba?

Dietetikusként rengetegszer megkapom, hogy nagyon nehéz lehet nekem, hiszen én biztos nem eszem csokit, cukorkát, nem iszom kólát, nem eszem fagyit, és biztos a kávémba sem teszek cukrot. Cserébe biztos ezért vagyok vékony.

A titok nyitja ugyan nem ez, minthogy az előbb leírt mondat az én életmódom tekintetében sem fedi a valóságot.

Szóval a válaszom dietetikusként az lenne, hogy igen beleférnek, azonban a fogyasztási gyakoriságra valóban oda kell figyelni, és azzal a bizonyos heti két alkalommal sem az a cél, hogy egy egész tortát vagy egy doboz fagyit egy ültő helyünkben fogyasszunk el.

Az alábbiakban néhány, 100 kcal energiatartalmú édességet találtok.

A torták, sütemények elkészítéséhez, a kalóriák csökkentése érdekében édesítőszert használtam. Mivel mindenkinek más az édes íz preferenciája, és a különböző édesítőszerek a cukortól eltérően édesítenek, ezért nem írtam rájuk pontos mennyiséget.

Az édesítőszerek alkalmazását leginkább cukorbetegnek és inzulin rezisztenseknek ajánlom, de alternatívaként szolgálhat a fogyni vágyók diétájában is.

Íme néhány mértéktartó recept!

Görögjoghurt kakaóporral

natúr görög joghurt75g
kakaópor10g
Energiamentes édesítőszer(pl: sztívia, xilit, eritrit, Diawellness Negyedannyi) ízlés szerint
Energia99 kcal
Fehérje4,31g
Zsír7,162g
Szénhidrát4,377g
Élelmi rost3,773g

A natúr görög joghurtba keverjünk bele egy evőkanál cukrozatlan 80%-os kakaóport (holland kakaóport). Jól keverjük össze, ízlés szerint édesítsük sztíviával vagy eritritittel, vagy ezek kombinációjával. Diabétesz és inzulinrezisztencia esetén is jól a diétába illeszthető.

Vegán kakaó

mandulatej200ml
kakaó 70-80%-os 10g
vaníliarúd5g
Energiamentes édesítőszer(pl: sztívia, xilit, eritrit, Diawellness Negyedannyi) ízlés szerint
Energia79 kcal
Fehérje3g
Zsír5g
Szénhidrát5g
Élelmi rost1g

A vegán kakaóhoz használjunk 200 milliliter mandulaitalt, zabitalt, kókuszitalt (amelyik ízét szeretjük) egy teáskanál cukrozatlan, magas kakaótartalmú kakaóport és ízlés szerint vaníliaaromát, eritritet, sztíviát vagy más édesítőszert. Egy bögre kalóriatartalma kb. 80kcal.

Csokis piskóta

Hozzávalók a két tésztalaphoz:

tojás6 közepes darab
rétesliszt40g
kakaó 70-80%-os (holland) 10g
sütőpor6g
0,5g
Energiamentes édesítőszer(pl: sztívia, eritrit, Diawellness Negyedannyi) ízlés szerint

Hozzávalók a krémhez:

Rama margarin150g
pudingpor, csokoládé ízű125g
kakaó (holland)20g
víz3dl
Energiamentes édesítőszer (pl: sztívia, eritrit, Diawellness Negyedannyi) ízlés szerint
Energia2035 kcal
Fehérje44g
Zsír143g
Szénhidrát141g
Élelmi rost14g

Két tésztalapot fogunk készíteni. Egy darab elkészítéséhez 3db tojást fogunk használni. Először is válasszuk szét a tojásokat, tegyük félre a sárgáját, majd a tojásfehérjéket 1 csipet sóval, habverő segítségével verjük kemény habbá. Forgassuk bele a 3 tojás sárgáját és a 10g sztíviát. Vegyük a liszt felét és a kakaó felét, keverjük össze, majd spatulával óvatosan forgassuk bele a tojásfehérjébe. Tegyük be a sütőpapírral bélelt tepsibe és az előmelegített sütőben 180°-on 10 percig süssük.

A krémhez készítsük el a pudingot. Édesítésre itt is sztíviát fogunk használni*. Keverjük el a pudingport a vízzel és édesítőszerrel. Keverjük habosra a margarint, majd adjuk hozzá a kakaót és a langyosra hűtött pudingot.

Kenjük meg a tésztalapokat a pudinggal majd a második tésztalapot helyezzük a pudingra. Kis időre tegyük be a hűtőbe, majd szeljük fel 24 db kockára. Így egy kocka energiatartalma 84 kcal lesz.

Jó tortalapként vagy egy vasárnapi gyors sütiként is ajánlom ezt a receptet.

Négercsók

liszt70g
kakaó 70-80% (holland) 30g
sütőpor12g
víz20ml
tojás6 közepes darab
kakaópora tetejére szórni: 10g
Energiamentes édesítőszer(pl: sztívia, eritrit, Diawellness Negyedannyi) ízlés szerint
Energia822 kcal
Fehérje49g
Zsír38g
Szénhidrát68g
Élelmi rost18g

Válasszuk szét a tojásokat. A sárgáját keverjük habosra a vízzel és édesítőszerrel. Keverjük össze a lisztet a sütőporral. A tojásfehérjéből habverővel kemény habot készítünk. A tojássárgájához keverjük hozzá a lisztet, majd óvatosan forgassuk bele a tojásfehérjéből készült habot, végül a kakaóport is óvatosan forgassuk bele a masszába. A kész masszát sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, majd közepes hőfokon tűpróbáig sütjük. Ha kész van, kivesszük, megszórjuk a maradék kakaóval és ha kihűlt 12 darabra szeljük. Így egy darab energiatartalma: 70kcal lesz.

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
*Kötelező mező

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Az Arnica SPORT “Hegyi Árnika szezon kvíz” októberi nyereményjátékának nyertese Garai György, akivel csapatunk Facebook üzenetben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese Németh Gyula, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy regisztráltál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld feliratkozásod.
Egyben a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Hamarosan elküldjük az első 3 havi edzéstervet!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás