A stresszkezelés 10 egyszerű módja

Kevesen tudják, hogy a világhírű magyar származású Selye János endokrinológus fedezte fel és dokumentálta először a stresszt az ötvenes években.

A stressz tünetei jóval Selye előtt léteztek, de felfedezései olyan új kutatásokhoz vezettek, amelyek millióknak segítettek a stressz kezelésében. Mi most összegyűjtöttünk 10 egyszerű módszert ennek enyhítésére.

A stresszkezelés 10 egyszerű módja - Arnica RUN

Hallgass zenét!

Ha stresszes helyzetben érzed magad, tarts egy kis szünetet és hallgass pihentető zenét. A nyugodt zenék lejátszása pozitív hatással van az agyra és a testre, csökkentheti a vérnyomást és a kortizol termelést. Ha a klasszikus zene nem a barátod, akkor hallgasd a természet hangjait. Számos app letölthető telefonodra, amelyeken keresztül a tenger zúgására vagy az erdő hangjaira relaxálhatsz.

Hívd fel a legjobb barátod!

Feszült helyzetben hívd fel a legjobb barátod, és mondd el neki problémáidat. Régóta tudjuk, hogy a szeretetteljes bizalmi kapcsolat barátokkal és szeretteinkkel nagyon fontosak az egészséges életmód szempontjából, ami kiemelten igaz stresszes időszakokra is. Egy megnyugtató hang sokat segíthet.

Beszéld meg magaddal a problémát!

Előfordulhat, hogy nincs azonnal kéznél egy barát. Ilyenkor ülj és beszélgess magaddal. Persze ezt ne a villamoson, hanem inkább otthon tedd. Mi foglalkoztat épp? Mitől vagy feszült és mi segíthet? Nem ciki, hidd el! Gondold azt, hogy ott van veled szemben, akitől ezt megkérdeznéd. Tedd fel neki a kérdést, majd próbáld kitalálni, vajon mit válaszolna, mit ajánlana neked? Fogadd meg a tanácsát!

Étkezz egészségesen!

A stresszszintünk és a megfelelő táplálkozás szorosan összefügg egymással. Amikor túl vagyunk terhelve, gyakran elfelejtünk enni, helyette nassolunk, és „bekapunk” pár nem túl egészséges falatot. Helyette próbálj tervezni és inspirálódj dietetikusunk kedvenc ételeiből. A gyümölcs és zöldség mindig jó választás, illetve kimutatták, hogy magas omega-3 zsírsavtartalmú halak fogyasztása is csökkentheti a stressz tüneteit.

Nevess!

A nevetés olyan endorfinokat bocsát ki, amelyek javítják a hangulatot és csökkentik a stressz okozó hormon, a kortizol termelését. Javaslatunk: nézz meg néhány klasszikus Monty Python jelenetet, akár a Gyalog galopp-ot. Ha viszont nem kedveled az angol humort, válassz egy vicces hazait. 😀

Kávé helyett tea!

Kóla, kávé és energiaitalok fogyasztása helyett próbáld ki a zöld teát. Kevesebb koffeint tartalmaz, mint a kávé, és egészséges antioxidánsokat is tartalmaz, valamint az L-theanint, egy olyan aminosavat, amely nyugtató hatást gyakorol az idegrendszerre.

A sok változó miatt nehéz pontosan válaszolni a kérdésre, hogy “Mennyi koffein van egy csésze teában?” Az alábbi számok ezért csak hozzávetőleges értékek csészénként:

Fehér tea 30-55 mg
Zöld tea 35-70 mg
Oolong tea 50-75 mg
Fekete tea 60-90 mg
Kávé 150-200 mg

Mozgás!

A mozgás itt nem feltétlenül azt jelenti, hogy stresszoldásként fusd le a maratont. Egy rövid séta az irodában, vagy kis gyaloglás ebédidőben egy stresszes helyzetben azonnali enyhülést tud adni. Életmódmagazinok, lélekgyógyászok és persze mi is elsősorban a sportot ajánljuk, ha egy kis endorfint akarunk felszabadítani, így javítva testi-lelki közérzetünket. 

Aludj jól!

A stressz és a kialvatlanság egyenes arányban vannak egymással. Azaz az alvás hiánya szintén a stressz egyik fő oka. Korábban már összeszedtük, hogy így változtass az alvási szokásaidon, és meglátod, nem csak kisimultak lesznek az idegeid, hanem a sportteljesítményed is javulni fog.

Ha fáradékonyabb vagy, a szervezeted magnézium raktárát is töltsd fel: a kombinált összetételű Magnesium 300+ kétféle magnéziumsó mellett vitaminokat tartalmaz, melyek hozzájárulnak a fáradtság csökkentéséhez.

Mindfulness… avagy figyelj éberen!

A „mindfulness kifejezést magyarra többféleképpen is fordítják. A pszichológiai szakirodalomban az elmúlt években a tudatos jelenlét kifejezés vált elfogadottá. Buddhista szövegekben az éber figyelem, éber tudatosság fordítások gyakoriak. Azaz egyszerűen, úgy látjuk, érzékeljük a dolgokat, ahogy azok a jelen pillanatban vannak, ítélkezés nélkül. Mindannyian képesek vagyunk az éber figyelem gyakorlására, ami nem más, mint életünk pillanatainak mélyebb és tudatosabb megélése. Ha gyakorolni szeretnéd a „mindfulness”-t, ezeket mindenképpen próbáld ki: Jóga, Pilates, Thai Chi.

Az enyhe stressz kezelésére próbáld ki a homeopátiás szereket!

Stresszes állapotban a nők, a férfiakkal ellentétben nem agresszivitás, hanem a depressziós jellegű lelki betegségek formájában hozzák felszínre a problémát.
A hormonális különbség férfi és nő között csak az egyik oka ennek, a másik az, hogy a nők amellett, hogy férfi módon teljesítenek a munkahelyeken, a hagyományos családmodellben is vezető szerepet töltenek be. Kevés vegyérték marad pihenésre és kikapcsolódásra, gyakori az elfojtás.
A nők homeopátiás stresszkezelésében a depresszió elleni lelki szerek kerülnek előtérbe, míg a férfiaknál egész másfajta tünetekre rendel a homeopata orvos szert.

Töltsd le az ingyenes stressz zsebkönyvet!

És végül, a számolj 10-ig helyett…

Próbáld ki legalább egyszer, hogy ha bármi vagy bárki kibillent az egyensúlyodból (felbosszantanak, megbántanak, vagy egy hír hallatán felmegy benned a pumpa, vagy éppen ellenkezőleg meglep, lelkesít), mielőtt bármit reagálnál, mondd ki hangosan: KIBILLENTEM AZ EGYENSÚLYOMBÓL.

Ez a “számolj 10-ig” helyett 10 szótag. Mi kipróbáltuk, nekünk működik.

A jó hír az, hogy a stressz a legtöbb esetben kezelhető: némi türelemmel és a fenti tanácsok bármelyikével csökkentheted a feszült időszakokat. Végül, de nem utolsó sorban, ha elmész ma egy jót futni, már sokat tettél magadért.

Forrás

Hirdetés
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
Hirdetés
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
*Kötelező mező
Ezt az oldalt reCAPTCHA és a Google védi, amire a Google Adatvédelmi irányelvek és
az Általános Szerződési Feltételek érvényesek.

Köszönjük, hogy velünk játszottál a kihívásban!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. XX-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Az Arnica SPORT “Hegyi Árnika szezon kvíz” októberi nyereményjátékának nyertese Garai György, akivel csapatunk Facebook üzenetben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese Németh Gyula, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás