6 tipp, hogy a nyári melegben is frissítő legyen a futás!

Hello nyár! Végre itt a jó idő és a sok szabadtéri program.

A jó idő beköszöntével viszont egyre több a kifogásunk is arra, hogy miért a hűvös szobát vagy a légkondis irodát válasszuk az addig szigorúan tartott edzéstervünk helyett. Ezért tippjeink abban segítenek, hogyan legyen hatékony a futásod!

6 tipp, hogy a nyári melegben is frissítő legyen a futás! - Arnica RUN

Figyelj a megfelelő folyadék- és ásványianyag pótlásra!

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a melegben még inkább figyelje erre, ugyanis a szervezetünk még nagyobb igénybevételnek van kitéve ilyenkor. A szív és a test hőszabályozó rendszere is nagyobb munkát végez. Nő a keringési problémák előfordulásának gyakorisága, fokozottan izzadunk, amely során nem csak folyadékot veszítünk, hanem értékes ásványi anyagokat is. Testünkben a hidratáció szorosan kapcsolódik az elektrolitok – a testünkben oldott ásványi sók: nátrium, kálium, magnézium stb. – koncentrációjához. Kevesen tudják, hogy az elektrolit nélküli víz fogyasztása a folyadékveszteségeket ugyan pótolja, viszont hígítja az elektrolitokat. A hosszabb és intenzívebb edzés a melegben még jobban kimerítheti a magnéziumszintet. A magnézium kimerülés tünetei közé tartozik a gyengeség, izomgörcsök, zavar és szabálytalan szívverés; ezért is kell kiemelten figyelni a pótlásra.

Dietetikus szakértőnk ajánlása szerint akár 1-1,5 literrel több folyadékot is fogyaszthatsz, mint egyébként. Futás előtt egy órával érdemes elfogyasztani 4-6 dl teát, vizet vagy sportitalt. Vigyél magaddal folyadékot még a rövid futások idejére is! Ez lehet víz (ha 30 percnél kevesebbet futsz), de még jobb az izotóniás ital. A nagy melegben 5 percenként kortyolj egyet futás közben.

Hűtés mindenhol!

Sportolás közben még hatványozottabban nő a testhőmérsékletünk, miközben szaporább lesz a pulzusunk, intenzívebben izzadunk. Nincs annál nagyobb csalódás, ha futás közben a meleg vízből vagy kénytelen kortyolni nagyokat. Ezért a kulacsodat félig töltsd fel jéggel indulás előtt, és arra töltsd rá a vizet vagy az izotóniás italt. Ha éppen kánikulában indulsz neki, mindenképpen vizes technikai felsőben indulj el és vizezd be a hajadat és a sapkád is! Mindegy, hogy milyen módszert választasz, a lényeg, hogy hűtsd magad! Ha edzés közben fejfájást, hányingert vagy szédülést tapasztalsz, azonnal hagyd abba a futást, nehogy hőgutát kapj.

Ezt viseld!

Ezek nélkül neki se kezdj: napszemüveg, sapka és UV védő sportruházat. Kerüld a pamutot, mert kényelmetlen és az izzadságot sem tudja elvezetni. Vegyél inkább olyan kifejezetten nyári melegre tervezett világos színű, laza sportruházatot, aminek az anyaga kivezeti az izzadságot, így száraz maradsz futás során. Ne feledd, hogy edzés előtt és után is javasolt az Arnigel használata, mely friss, virágzó, szigorúan kézzel szedett hegyi árnikából készül, amelyhez az egész növényt felhasználják, még a szárát is. Ráadásul a tiszta gél textúrája miatt gyorsan felszívódik, nem kell bemasszírozni és nem hagy nyomot a ruhán.

A megfelelő fényvédelemről se feledkezz meg!

Futás előtt 20 perccel kend be magad széles spektrumú, photostabil fényvédővel. Olyan terméket válassz, ami olajmentes, száraz bőrfelületet biztosít, nem ragad és izzadásálló. Kevés ilyen termék van, ezért patikában érdemes érdeklődni!

Mikor érdemes futni?

A legjobb, ha kora reggel indulsz futni, bár a páratartalom magasabb, de még nem tűz erősen a nap, így az UV sugárzás sem erős. A hosszú futásokat és a minőségi edzéseidet kora reggelre vagy estére időzítsd. Ha erre nincs lehetőséged, árnyas utakat és pályákat keress, jobban tartalékold az erődet, lassíts le inkább! Hőségriasztáskor, vagy ha nem bírod a meleget, ott van a hűs edzőterem, ahol számtalan futópad vár.

6 tipp, hogy a nyári melegben is frissítő legyen a futás! - Arnica RUN

Ezt mindenképpen fogadd meg egészséged érdekében!

Nagyon fontos, hogy a melegben csak akkor fuss, ha teljesen egészséges vagy! Figyelj magadra és a tested jelzéseire, és ha nem esik jól, azonnal hagyd abba az edzést!

Ha bármilyen egészségügyi problémád van, konzultálj az orvosoddal a nyári sportolás lehetőségeiről! Ne felejtsd el, hogy már mennyi munkát tettél bele az edzéseidbe eddig, mit ígértél magadnak, amikor futni kezdtél, milyen célért hajtasz már régóta!

Folytasd a megkezdett munkát és mi is nagyon büszkék leszünk Rád, hogy a nagy melegben sem adtad fel!

Forrás: active.com / active.com

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
*Kötelező mező

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese Németh Gyula, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy regisztráltál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld feliratkozásod.
Egyben a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Hamarosan elküldjük az első 3 havi edzéstervet!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás