10 tipp futóknak: Te is szenvedsz a pollenallergiától?

Sokunk örömére beköszöntött a várva várt tavasz, ezzel együtt a rettegett pollenszezon is, amely könnyen megkeserítheti a szabadtéri sportolásunkat.


Az orrfolyás, a könnyezés, kaparó torok vagy a bőrviszketés bármikor kényelmetlen futás közben, de az allergia szezonban ezek a tünetek akár egyszerre is jelentkezhetnek, esetleg még nehéz légzéssel is párosulhatnak.

10 tipp futóknak: Te is szenvedsz a pollenallergiától? - Arnica RUN

Hogy ez ne legyen egy ok, hogy felmentsd magad a természetben futás alól, fogadd meg az alábbi tippjeinket, amellyel sokkal könnyebbé teheted a kinti futóedzéseidet!

1. Edzésedet időzítsd a pollenkoncentrációhoz!

A pollenkoncentráció rendszerint reggel 5 és 10 óra között a legmagasabb. Szeles, napos, száraz időben magasabb, míg szélcsendes, felhős időben alacsonyabb. Hogy pontosan képben legyél, kövesd az OMSZ pollenjelentését itt.

2. Tudd meg a személyes pollenszám-tűréshatárod!

Nem vagyunk egyformák. Van, akinél már jelentkeznek a szénanátha tünetei, ha a pollenszám 20-100 szemcse / köbméter, vannak viszont, akik sokkal nagyobb számokat képesek tolerálni. Érdemes figyelni a pollenjelentést, hogy mikor tapasztalod jobban a tüneteket. Egyes futóknak alacsonyabb küszöbük van, mint másoknak. Értelemszerűen akkor érdemes szabadtéren futni, ha a pollenszám a személyes tűrésszint alatt van. Pollenallergiások számára különösen fontos, hogy ismerjék, melyik időszakban virágzik az a növény, amely az allergiás tüneteket okozza, ezért az aktuális pollennaptárt is kísérd figyelemmel, mivel az időjárás változása hat a virágzásra.

3. Napszemüveg!

Ha allergiás szezonban Te is szenvedsz viszkető, állandóan könnyező szemektől, viselj napszemüveget futás közben! Borongós időben olyan napszemüveget válassz, amelynek átlátszóak vagy világosak a lencséi. A szemcseppet se feledd, egy órával a futás előtt érdemes becsöpögtetni.

4. Szeles időben zárt térben fuss!

A szélben a pollenkoncentráció mindig magasabb, ezért ilyenkor az edzőtermet válaszd!

5. Zuhanyozz le közvetlenül futás után!

A legkellemetlenebb allergiás tünetek általában egy órával a pollennel való érintkezés után jelentkeznek, így tusolj le közvetlenül futás után és moss gyakrabban hajat.

6. Ne fuss a szabadban, ha fáradt vagy!

Amikor fáradt, illetve kimerült vagy az immunrendszered valószínűleg gyorsabban reagál az allergénekre és a tünetek kellemetlenebbek lehetnek. Azt javasoljuk, hogy próbáld kerülni a szabadtéri edzést, ha érzed a fáradtság, kimerültség jeleit.

10 tipp futóknak: Te is szenvedsz a pollenallergiától? - Arnica RUN

7. Előzd meg az allergiát!

Az allergiások többsége jellemzően már csak szezonban, vagy súlyosabb szövődmények jelentkezésekor fordul orvoshoz. Az allergia kezelése a hagyományos tüneti kezelést jelentő orr- és szemcseppek, szteroidok, antihisztaminok helyett egyre inkább az immunrendszer szabályozás felé tolódik el. Ez azt jelenti, hogy ha kiszűrjük az allergiát okozó anyagot, és azt kis mennyiségben a szervezetbe juttatjuk, akkor szezonban már kész ellenanyagok várják a vérben az allergént. Az ötlet régi, a védőoltások egy típusa is ezen az elven alapszik. Rengeteg ismert, allergiát okozó anyagból készül homeopátiás szer. Ha szezon előtt, kúraszerűen elkezdjük szedni, az allergiás reakció sokkal elviselhetőbb formában jelentkezik és könnyen tünetmentessé tehető megfelelő tüneti homeopátiás szerrel. A virágpor allergiában szenvedők megelőző és tüneti szere általánosan szedhető fű, fa, virág és gyomnövény allergiára. Ilyenkor a hisztamin felszabadulását gátló szerrel is kiegészíthető a terápia. Az idejében megkezdett kezeléssel biztosíthatjuk ugyanis a szezonban megjelenő tünetek enyhítését.

8. Ügyelj az étkezésre!

Fontos tudni, hogy a virágporok és egyes ételek között keresztallergia is fennállhat. A túlérzékeny, allergiás betegeknél ezek az ételek torokviszketést, szájdagadást okozhatnak. A tünetek csak nyers zöldségek, gyümölcsök fogyasztása után jelentkeznek, a főtt, vagy konzerv étel nem okoz problémát. Kattinsd ide, hogy megtudd melyik pollen melyik étellel okoz keresztallergiát.

9. Takard le a szád és az orrod!

Érdemes fontolóra venni, hogy maszkot viselj futás közben, ugyanis ez csökkenti az orrba és a tüdőbe kerülő pollen mennyiségét. Ha ennek ellenére is szenvedsz a szénanátha tüneteitől, enyhítheted komplex készítménnyel.

10. Tavaszi zivatar után fuss!

Frissítő tavaszi záport követően a levegőben szálló pollen mennyisége sokat csökken, ezért eső utáni futás során kicsi a valószínűsége, hogy tapasztalod a kellemetlen tüneteket!

Forrás:
Allergia e-könyv
Pollens
Running With Seasonal Allergies

Hirdetés
Hirdetés

Ha edzéstervre van szükséged, vagy szintet lépnél, regisztrálj most szakértői edzéstervünkért vagy olvasd el dietetikusunk egészséges receptjavaslatait.

Ne feledd Facebook és Instagram közösségünket: az Arnica SPORT naponta frissülő tartalommal vár! #Arnica #SPORT

Oszd meg másokkal is!
Ehhez a bejegyzéshez még nem szóltak hozzá, legyél Te az első!
Az itt beküldött hozzászólások moderáció után kerülnek megjelenítésre.
Beceneved*
E-mail címed*
*Kötelező mező

Gratulálunk!

Gratulálunk! Az Arnica SPORT “Egészség mindenkinek!” nyereményjátékának nyertese Németh Gyula, akivel csapatunk e-mailben felveszi a kapcsolatot.

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy velünk játszottál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld a részvételed.

A sorsolás eredményéről a nyertest 2018. június 12-én, e-mailben értesítjük!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz. Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORT-tal!

Köszönjük, hogy regisztráltál!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktiváld feliratkozásod.
Egyben a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Hamarosan elküldjük az első 3 havi edzéstervet!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy feliratkoztál hírlevelünkre!

Egy megerősítő levelet küldtünk a postafiókodba, kérünk aktivált feliratkozásod.
Így a következő hírlevelünket már Te is olvashatod!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

Köszönjük, hogy elküldted leveledet!

Hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!

Kövesd oldalunkat a Facebookon és az Instagramon is, ahol számos érdekes tartalommal találkozhatsz.
Sportolj Te is természetesen az Arnica SPORTtal!

A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk. Adatkezelési Tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás